هفته پژوهش مبارک
22 آذر 1399



هفته پژوهش مبارک
در دنیای امروز با تغییراتی بسیار سریع و پر از نوسان مواجه هستیم که هر یک بر روی کسب‌وکارها تاثیر می گذارند. این تغییرات می تواند مرتبط با گسترش دانش و نوآوری‌های هرروزه باشد و یا تغییراتی که نیازها، خواسته‌ها و تقاضای مشتریان و به طور کلی بازار را تحت تأثیر قرار می دهد.
از این رو کسب‌وکارهای مختلف به شناخت درست و به‌روز تحولات و شرایط محتمل پیشِ رو برای دستیابی به یک سطح رقابتی مناسب و در نتیجه سودآوری پایدار نیاز دارند.
آگاهی از این تحولات از طریق فرآیند پژوهش امکانپذیر است. از این رو امروزه پژوهش به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های هر بنگاه تبدیل شده است. افزایش ظرفیت، خلاقیت و نوآوری از طریق سرمایه‌گذاری در فرآیند پژوهش و به دنبال آن، ارتباط دادن این پژوهش ها با بازار و نیازها می تواند منجر به رشد و گسترش یک کسب‌وکار در بازار شود.
طبق تحقیقات معتبر انجام شده بیشتر بنگاه‌هایی که در برنامه سالانه خود قسمتی را برای پژوهش و توسعه کسب و کارشان در نظر گرفته‌اند، به رشد بسیار بیش‌تری در مقایسه با کسب و کارهای مشابه‌شان رسیده‌اند.
در لایو این هفته انجمن زنان کارآفرین با حضور دکتر بهار فراهانی عضو‌کمیته پژوهش و عضو‌هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و دکتر زینب تبار عضو‌کمیته پژوهش و‌بنیانگذار شرکت پدیده تبار، به کارگیری فرآیند پژوهش در توسعه یک کسب و کار تشریح شده و توضیح داده خواهد شد که پژوهش برای چه کسب ‌و کارهایی و در چه زمانی مناسب است. سپس روش‌ ها و مراحل یک پژوهش جامع مورد بحث قرار می گیرد.


وبینار خلاقیت در پژوهش همزمان با هفته پژوهش و فناوری
24 آذر 1399