روز ملی حمایت از صنایع کوچک بر فعالان این حوزه مبارک باد
22 مرداد 1399



روز ملی حمایت از صنایع کوچک بر فعالان این حوزه مبارک باد

 

در گفتگوی زنده اینستاگرامی انجمن زنان کارآفرین بررسی شد :

مشکلات تولیدکنندگان این حوزه

به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک ، یکی دیگر از گفتگوهای زنده اینستاگرامی با هدف بررسی مشکلات تولیدکنندگان این حوزه برگزار شد.

در این گفتگو که روز پنج شنبه ۲۳ مرداد ۹۹ با حضور کتایون سپهری، عضو انجمن زنان کارآفرین، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت شتاب دهنده ی منش، فرانک عزیزنژاد، مدیرعامل انجمن زنان کارآفرین، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت کیاسبز آشیان کوشا و ویدا دیلمی، عضو انجمن زنان کارآفرین ، مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت شیمی پخش پیکان انجام شد، مشکلات تولید کنندگان در صنعت، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن زنان کارآفرین، در این گفتگو فرانک عزیز نژاد با بیان اینکه در سال ۸۹ به دلیل مشکلی که برای حنجره ام ایجاد شد ساعت تدریسم را کم کردم و با یک فکر ساده به پیشنهاد همسرم شرکت و کارخانه تولیدی کودو سموم شیمیایی را در شهرک صنعتی سپهر با نام کیاسبزآشیان کوشا  راه اندازی کردم، گفت: برای تبدیل یک ایده به محصول ابزارهای مهمی مانند داشتن دانش و تجربه وسرمایه گذار، شناخت بازار و حمایت خانواده  و جامعه لازم و ضروری است.

وی با انتقاد از روند طولانی صدور مجوز برای تولیدکنندگان گفت: مشکلات زیادی جهت گرفتن پروانه بهره برداری داشتیم. البته در این فاصله ما معطل نمانده و محصولات خود راتولید نموده و نمونه آن را  به تمام کشور می بردیم و با برگزار کردن سمینارهای آموزشی و تخصصی به کشاورزان پیشرو محصولات تولیدی با برند ایرانی و دانش فنی روز دنیا را معرفی می کردیم.

عزیزنژاد با تاکید بر اهمیت تامین مواد اولیه در تولید، گفت: در تولیدات محصول کود و سموم بخشی از تکنیکال در ایران منابعی ندارد و باید از خارج کشور تامین شود که تا ماه گذشته به دلیل تحریم ها از ارز دولتی استفاده می شد و با قیمت مناسب دست کشاورز می رسید ولی به دلیل یک تصمیم اشتباه و لحظه ای ، تکنیکال سم و‌کود از ارز دولتی به نیمایی تغییر وضعیت داد و قیمتهای تمام شده تولید ۵ برابر شد و کشاورز دیگر توان خرید این مواد را ندارد.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم گیری های هیجانی بالادستی دولتی بسیار خطرناک است، گفت: پیشنهاد می کنم با ارائه آموزش های لازم به علاقه مندان تولید و کند کردن مسیر دادن مجوزها و دادن تسهیلات منطقی وبکارگیری ظرفیتهای داخلی هر منطقه و‌استان و‌راه اندازی کسب و‌کارهای کوچک ضمن ایجاد اشتغال، به شکوفایی صنعت و مملکت کمک کنند چرا که همین صنایع کوچک خیلی در چرخه فعالیت های بزرگ تاثیر دارد

در ادامه گفتگو ویدا دیلمی، مدیرعامل ونایب رییس هیات مدیره شرکت شیمی پخش پیکان، ضمن معرفی فعالیت های شرکت خود، گفت: متاسفانه حال و روز صنعت  و صنعتگران ما خوب نیست و بسیاری از صنایع ما تعطیل و یا نیمه فعال هستند.

وی افزود: انتظاری که از دولت وسازمان ها داریم رفع موانع است. ذهن صنعت گر را آزاد بگذارد تا پیشرفت حاصل شود.

دیلمی علاوه بر تامین مواد اولیه به عنوان بزرگترین مشکل تولیدکنندگان، به اتخاذ تصمیمات یک طرفه اشاره کرد و گفت: نمیتوان یک گروه اقتصادی را قربانی حمایت از گروه اقتصادی دیگر نمود و اگر تعادل در تصمیمات وجود داشته باشد حال صنایع بهتر می شود.

وی ایجاد تعرفه بر کالای های وارداتی را یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان برشمرد و  اصلاح روش تصمیم گیری برای حمایت از صنایع، ایجاد بانک اطلاعاتی صنایع غیر فعال یا نیمه فعال به منظور معرفی فرصت ها برای راه اندازی مجدد آنها، کمک به تولید کننده و ارائه راهکاهایی برای بالابردن کیفیت و کمیت تولیدات

به جای وضع تعرفه های بالا در جهت حمایت از تولید کننده فن آوری و دانش را پیشنهاد داد.



لایو اینستاگرامی سی ام مرداد ماه ۹۹ : مسئولیت اجتماعی ما در برابر کودکان کار
29 مرداد 1399