نشست خبری معرفی رویداد سالانه “جایزه نوآوری آزاده” برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن زنان کارآفرین این نشست در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و با حضور نمایندگان انجمن ملی زنان کارافرین و انجمن صنفی زنان مدیرکارآفرین به عنوان برگزار کنندگان رویداد، هیات مدیره سازمان نظام صنفی و خبرنگاران رسانه های جمعی، همزمان با سالروز تولد بانو آزاده داننده برگزار شد.

نخستین دوره جایزه نوآوری آزاده با تلاش انجمن ملی زنان کارآفرین و انجمن صنفی زنان مدیر کارآفرین و با حمایت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی و به منظور گرامیداشت یاد بانوی فقید آزاده داننده برپا می‌شود.

فریبا مهدیون، رئیس هیات مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین در بخش نخست این نشست خبری که در سالروز تولد آزاده داننده به مناسبت معرفی این رویداد برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این انجمن گفت: انجمن ملی زنان کارآفرین از سال ۱۳۸۵ با هدف توسعه و ترویج کارآفرینی در میان زنان و دختران کشور و توان افزایی زنان صاحب کسب‌وکار تشکیل شد.
مهدیون با تاکید بر اینکه طی این سال‌ها کمیته‌ها و کارگروهای تخصصی انجمن، با ایجاد شبکه‌ اطلاعاتی از بانوان کارآفرین کشور، به شناسایی، آموزش و حمایت از این افراد پرداخته است، به اثرگذاری آزاده داننده در این حوزه اشاره کرد و گفت: «آزاده داننده در سال ۱۳۹۱ به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن انتخاب شد و در طول مدت فعالیت خود منشا بسیاری از خدمات و کارها بود. این همکاری حتی پس از ریاست او و زمانی که تنها عضو کارگروه‌های انجمن بودند ادامه پیدا کرد و پایه‌گذاری خدماتی مانند ایجاد شبکه اطلاعاتی بانوان در بستر فناوری اطلاعات را مدیون تلاش‌های ایشان هستیم.

مریم خاوازی، رئیس کمیته راهبردی رویداد جایزه نوآوری آزاده در مورد اهداف برگزاری این رویداد گفت: «بانوی فقید آزاده داننده یکی از چهره‌های برجسته حوزه فناوری اطلاعات ایران بودند که همواره برای سایر زنان این حوزه به‌عنوان فردی الهام‌بخش شناخته می‌شدند. جایزه نوآوری آزاده در سطح ملی و به‌صورت سالانه پایه‌ریزی شده تا محلی برای شناخت، معرفی و تشویق دختران و بانوان کارآفرین و خلاق حوزه استارتاپی و فناوری اطلاعات ایران باشد.

در ادامه خانم جهان‌آرا ممی‌خانی، رئیس کمیته اجرایی و دبیر کمیته راهبری رویداد اشاره کردند که در اقتصادهای در حال‌ رشد، یکی از نقاط عطف مهم برای شتاب رشد اقتصادی، ورود بانوان به فضای کسب‌وکار است و این مهم در کنار موتور محرک رشد اقتصادی دهه‌های آتی؛ یعنی فناوری اطلاعات باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کتایون سپهری،رئیس کمیته علمی این رویداد با اشاره به فرایندهای انتخاب ایده‌ها و تیم‌های برتر گفت: «معیارهای اصلی داوران این رویداد، مواردی همچون نوآوری، شناخت یک مشکل واقعی، ارائه راهکار خلاقانه مطابق نیاز بازار، تبیین ارزش‌های مناسب، داشتن پتانسیل رشد، برخورداری از مزیت رقابتی پایدار و داشتن تیم مناسب را شامل می‌‌شود

فریبا یاراحمدی مدیرعامل انجمن ملی زنان کار آفرین نیز با اشاره به گرامیداشت افراد در زمان حیات‌شان افزود: باید تا زمانی که افراد این چنین تاثیرگذار در قید حیات هستند قدردان حضور و عملکرشان باشیم و در زمانی که آنها را از دست می‌دهیم هم باورها و رسالت‌هایشان را دنبال کنیم.وی همچنین اشاره به حرکت ارزشمندی نمود که در زمان حیات آزاده داننده توسط آقای امیر ناظمی رییس اسبق سازمان فناوری اطلاعات انجام شد و از ایشان بنام بانوی پیش کسوت حوزه فاوا تقدیر شد.

رویداد معرفی نخستین دوره جایزه نوآوری آزاده با رونمایی از تابلوی جدید ساختمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به نام آزاده داننده به پایان رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جایزه نوآوری آزاده می‌توان به صفحات رسمی این رویداد در شبکه‌های اجتماعی ir_women_entrepreneurs یا وب‌سایت رسمی آن (www.azadehaward.ir) مراجعه کرد.


معرفی عضو جدید